Hayalimde ki Gezi İtalya Roma

Bir gün hayalim de ki Ülkeyi rüyamda hayal kurarak gezmek aklıma geldi sonra durdum ve dedim ki neden hayal etmiyorum ve gözlerimi kapattım ve rüyama yavaş yavaş dalmaya başladım. Sizlere rüyamda yaşadıklarımı anlatmak istiyorum; İtalya Roma da bulunan arkadaşım Nicola ile bir gezi planı yaptık. Beni Roma'da ağırlayacağından onur ve şeref duyacağını söyledi. 4 günlük bir gezi olacaktı. Bende Roma’ya gitme kararı aldım ve yola koyuldum önce pasaport ve benzeri işlemlerimi halledip Atatürk Hava alanından 2s40dk'lık bir uçuş ile Roma Fiumicino Hava alanına vardım. Biraz uzun bir seyahat olmuştu. Arkadaşım Nicola beni karşılamıştı oradan evlerine geçip ailesi ile tanışıp güzel İtalyanın vazgeçilmez lezzetlerinden biri olan Espresso ile güne başladık. Hemen ardından evden ayrıldık ve gezmeye o güzel İtalyanın Roma kentinin keyfini çıkartmaya başladık.

İlk olarak Kolezyum (Amfi Tiyatro)'yu gezmeye başladık. Oradan doğru Roma Forumu olan Eski Ticari Siyasi ve Kültürel Merkezini gezdik. Ama daha baştan harika gidiyordu her şey heyecandan diğer yerleri gezmeye doğru yol alıyorduk bir yandan o tarihi yerler heyecanımı iki kat arttırıyordu. Roma kentin yaşamını gözlemlemek için harika bir yer olan Navona meydanına geldik. Romanın o eşsiz manzarasıyla karşı karşıyaydık. Ardından hemen güzel bir İtalyanın eşsiz lezzetlerinden biri olan Lasagna (Lazanya)'nın tadına bakarak gezimize kaldığımız yerden devam ettik.

Güzel bir yemeğin ardından "Tüm tanrıları tapınağı" Pantheon (kilise)'yi gezmeye başladık. Her şey harika gidiyordu gezdikçe heyecanım git gide daha da artmaya başlıyordu. Bir sonra ki durağımız olan Trevi Çeşmesine vardık. Arkadaşım Nicola'nın dediği o çok ilginç olan sağ eli ile sol omzunun üzerinden çeşmeye para atanların dileklerinin kabul olduğunu biz de denedik belki bizim de dileklerimiz belki bugün belki bir günden de yakın bir gün gerçekleşir diyerek bu günlük olan en son yerimize doğru adım adım yürümeye başlamıştık vardığımızda ise bizi Aziz Petrus Bazilikası karşıladı. Hemen içeriyi gezerek o eşsiz tarihi eserleri inceledik. Hemen ardından gezimize bur da son bulup İtalyanın eşsiz gece hayatının tadını çıkartmaya başladık. Sonra ki gün ise Vatikan Müzeleri & Sistina Şapeli,  İspanyol Merdivenleri, Castel Sant Angeli Vittorio Emmanuelle lI Abidesi ve Santa Maria Maggiore Bazilikasını gezerek ikinci günümüzü de burada bitirmiş olduk.

Evet üçüncü günümüze yani kısaca son günümüze gelmeden bir önce ki günümüz. İtalyanların eşsiz güne olmazsa olmaz onsuz güne başlamadıkları Espresso kahve ile başlıyoruz her zaman ki gibi ufak bir not vereyim size İtalyanlar için sabah kahvaltı da Espresso olmadan kahvaltıya başlayamıyorlar. Günün ilk durağı olan Palatino Tepesini gezerek ilk durağımızı bitirip heyecanla diğer Campo de' Fiori, Villa Borghese'yi gezerek İtalyanın eşsiz lezzetleri olan pizzalarının tadına bakma zamanı gelmişti ama gerçekten şunu söylemek istiyorum ki hayatımda yediğim en güzel pizzalardan birisiydi. İtalyanın eşsiz vazgeçilmez tatlısı Tiramisu'nun da tadına bakarak kaldığımız yerden devam ediyoruz. Bir sonra ki duraklarımız olan Aziz Petrus meydanı, Traztevere, Plazza del Popolo'yu gezerek üçüncü günümüzün de sonuna gelip eşsiz İtalyan gecelerinde eşsiz İtalyan Şaraplarının lezzetine bakarak son güne yaklaştığımızı farkedip bir an üzüntü içine kapılıyoruz. Son günümüz olan dördüncü güne geliyoruz. Her şey harika giderken her zaman ki gibi yine güne güzel bir kahvaltı ile başlayarak ilk durağımıza doğru yola çıkıyoruz. St.John Lateran Bazililası, Borghesr Galerisini gezerek İtalyanın en güzel vazgeçilmez sokağı olan Via del Corso ya geliyoruz. Bur da ise güzel bir alışveriş yapıp magnetler ve benzeri şeyler alıp gezimizi bur da sonlandırıyoruz. Eve geçip ailesi ile vedalaşıp Roma Fiumicino Hava alanına doğru yola çıkıyoruz. Arkadaşım Nicola ile vedalaşıp Teşekkürlerimi sunarak güzel bir uçuş ile geri dönüyorum. Güzel İtalya turundan sonra sabah güzel bir alarmın sayesinde kalkıyorum genellikle rüyaların sonunda hep bitiş anında veya böyle tam heyecanın olduğu anda nedense hep alarm çalar bu sadece tek bende değildir diye umuyorum.
Şunu unutmayın hayal ederek istediğiniz her şeyi yapabilirsiniz veya yaşayabilirsiniz.

Yorumlarınız benim için önemlidir. Lütfen yorum yapmayı unutmayınız!!!!