Afyon Zafer Müzesi (Mustafa Kemal Atatürk)


   Merhaba nasılsın? Umarın iyisindir. Bu blogum da sana MUSTAFA KEMAL ATATÜRK'ün 28 Ağustos 1922 günü çok erken saatlerde Afyonkarahisar'a geldiği ve ilk kalmış olduğu bina olan Zafer Müzesini tanıtacağım.

İsterseniz ilk olarak sizlere kısa tarihçesini anlatayım; Orijinal tarihçesini okumak isterseniz blogumuzun en son kısmına koyuyorum oradan okuyabilirsiniz.

   Zafer Müzesi 1912-1914 Yıllarında Afyonkarahisar'ın ilk ''Belediye'' binası olarak yapılmıştır. Daha sonra ise 28 Ağustos 1922'den itibaren bina Başkomutanlık Karargahı ve Garp Cephesi Karargahı olarak kullanılmıştır. Daha sonra ise 30 Ağustos 1922'de Başkomutan Meydan Muharebesi Kararının alındığı ve Taarruz Emrinin verildiği binadır. 

 Şimdi ise müzeyi gezme sırası;
Afyon merkez de bulunan bu müze ilk olarak ücretsizdir. Cumartesi ve Pazar günleri kapalıdır. Hafta içi  09:00 ile 17:15 arası açıktır. Müze iki katlıdır ama sadece üst katı geziye açıktır. İlk girdiğiniz zaman merdivenlerden çıktığınız zaman sağ ve sol da sizleri müzenin tarihçesi karşılamaktadır. Sol taraf Türkçe sağ taraf İngilizce olmak üzere daha sonra ise orta tarafta bulunan büyük alanda Büyük Taarruz savaşının ve Yunan işgalinden kurtulduğu tepe olan Kocatepe maketi bulunmaktadır. Oradan savaşın nerelerde hangi cephelerde olduğunu ve Yunan askerinin nereden geldiğini açık ve net görebilirsiniz. Daha sonra ise hemen onun yanında büyük bir fotoğraf arşivi sizleri karşılamaktadır. Hemen ardından ise odalarda savaş sırasında kullanılmış askeri teçhizatlar silahlar, giysiler, mermiler, bıçaklar, bombalar sergilenmektedir. Hemen ardından ise Mustafa Kemal Atatürk'ün Afyonkarahisar'a geldiği zaman toplantı yapmış olduğu oda eski orijinal hali ile korunmaktadır. O odayı da görebilirsiniz. Müze'de gezerken o savaş anının kendi gözünüzde canlandırabilir ve kendi içinizde yaşayabilirsiniz. Duvarlarda ise savaş zamanından geriye kalan resimler ve belgeler sergilenmektedir. Müzeyi gezmeniz 45 dk ile 1 saatinizi almaktadır. Eğer o anı o günü yaşamak isterseniz Afyonkarahisar Zafer Müzesine sizleri bekliyoruz.

(MUSTAFA KEMAL ATATÜRK'ün toplantı yaptığı odanın resmi en alttadır.)




 Sizlere isterseniz müze içerisinde bulunan asıl tarihçeyi aşağıya bırakıyorum oradan okuyabilirsiniz.

  ZAFER MÜZESİ

 1913-1914 Yıllarında Afyonkarahisar'ın ilk ''Belediye'' binası olarak yapılmıştır.
Başkomutan Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK'ün 26 Ağustos 1922 Kocatepe'dem (Rakım 1874) sevk ve idare ettiği Büyük Taarruz Harekatı ile Afyonkarahisar; Yunan işgal kuvvetlerinden 27 Ağustos 1922 saat 17:30 da kurtarılmıştır. Bu tarihten itibaren bina Başkomutanlık Karargahı ve Garp Cephesi Karargahı olarak ilan edilmiştir. 
  Başkomutan Gazi Mustafa Kemal Paşa, Genelkurmay Başkanı Fevzi Paşa, Garp Cephesi Komutanı İsmet Paşa ve Garp Cephesi Hareket Şubesi Müdürü Tevfik Bey'in Kocatepe'den inerek 28 Ağustos 1922 günü çok erken saatlerde Afyonkarahisar'a geldiklerinde kaldıkları ilk binadır.
   29-30 Ağustos 1922 gecesi Muhtelif Karargahlardan ve her taraftan gelen raporlar; Başkomutan Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK'ün Başkanlığında, Genelkurmay Başkanı Fevzi (ÇAKMAK) Paşa, Garp Cephesi Komutanı İsmet (İNÖNÜ) Paşa'nın katılımı ile görüşülerek 30 Ağustos 1922 Başkomutan Meydan Muharebesi Kararının alındığı ve Taarruz Emrinin verildiği binadır. 
  Tarım ve Orman Bakanlığının 20/08/1981 tarihli ve Milli Parklar ve Avcılık Genel Müdürlüğünün 582 Sayılı yazısı üzerine; Bakanlar Kurulunun 31/08/1981 tarih ve 8/3580 sayılı kararı ile tescil edilen Başkomutan Tarihi Milli Parkı'na tahsisi yapılan bina, 1994 yılında ''ZAFER MÜZESİ'' olarak ziyarete açılmıştır.

THE MUSEOM OF VİCTORY

It was built as the first ''MUNICIPALITY'' premises of Afyonkarahisar between the years of 1913 and 1914.

 Afyonkarahisar was saved from Grek Occupation Forces on 27 August 1922 at 17.30 thourgh the Great Attach which Commander -in- chief Ghazi Mustafa Kemal Atatürk dispatched and led from Kocatepe (Altitude:1874 m) on 26 August 1922. From that date on, the building was declared as the Headquarters of Supreme Millitary Command and Southern Front.

 It is the first building where Commander-in-Cheif Ghazi Mustafa Kemal Pahsa, Cheif of General Staff Fevzi Pahsa, West Front Commander İsmet Pahsa and West Fornt Headmaster of Operation Section Mr. Tevfik stayed after descenting from Kocatepe on 28th Ausgust 1922 when they came to Afyonkarahisar in very early hours.

  It is the building where the decision for Major Battle of Supreme Millitary Command was taken and the command for the Attack was issued after the reports from various headquarters and everywhere received on the night of 29-30 August 1922 were discussed by The Heaad of General Millitary Staff Fevzi (ÇAKMAK) Pahsa, Commander of Southern Front İsmet (İNÖNÜ) Pasha; presided by Commander-in-chief Ghazi Mustafa Kemal ATATÜRK.

  The building, alloted to the National Park of Supreme Millitary Command History established as to the Cabinet resolution of 31/08/1981 no:8/3580 with requard to the Appeal of Ministery of Agriculture and Forestry of 20/08/1981 and that of Directorate General of National Parks and Hunting no 582, was opened to the visitors as the ''MUSEOM OF VICTORY''



Umarım beğenmiş sinizdir. Başka merak ettiğiniz sorularınız varsa yorum yaparak bize ulaşabilirsiniz.

Zafer Müzesi Konumu: Afyon Zafer Müzesi Konumu İçin Üzerine Tıklayınız!!!
Instagram: emreningunluguu

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.