İstanbul Oyuncak Müzesini Geziyoruz...

Merhabalar Nasılsın? Umarım İyisindir. Bu blogum da sizlere İstanbul Oyuncak Müzesini tanıtacağım.

İlk olarak isterseniz İstanbul Oyuncak Müzesinin tarihçesinden bahsedelim;

İstanbul Oyuncak Müzesi 23 Nisan 2005 yılında şair ve yazar Sunay Akın tarafından kurulmuştur. 1700’lü yıllardan günümüze kadar gelen bir çok oyuncağın Sunay Akın tarafından 20 yılda 40'ı aşkın ülkedeki antikacılardan ve açık arttırmalar sonucunda satın almış olduğu birden fazla oyuncağı içerisinde barındırmaktadır.

İstanbul Oyuncak Müzesinin bir diğer özelliği ise bütün aileye it hap etmesidir. Bu özelliği dolayısıyla 3 kuşağım bir arada vakit geçirebileceği ve ortak mutlulukların paylaşılabileceği bir mekandır. Dede, Nine, Baba, Anne ve Torun bir zaman makinesinde çocukluklarına doğru yola çıkabilmektedirler. 3 katlı olan tarihi ahşap köşkün her bir katında veya koridorlarında dolaşırken en çok duyulan seslen den birisi de ''Bundan bende vardır!'' sesleri ile yankılanmaktadır.

Asıl en ilginç yanı ise İstanbul Oyuncak Müzesinin bir şair Sunay Akın tarafından kurulması ve sahne tasarımcısı Ayhan Doğan tarafından tasarlanmış olması da dünyada bir ilki teşvik etmektedir.

Ayrı olarak ise 2012 yılının Kasım ayında İstanbul Oyuncak Müzesi tarafından gerçekleştirilen ve dünyada bir ilk olan TOYCO-2012 İstanbul (Avrupa Oyuncak ve Çocuk Müzeleri Birliği) buluşması ilk kez Türkiye’de gerçekleştirilmiştir. Bu sayede İstanbul Oyuncak Müzesi dünyada çocuk ve oyuncak müzeleri birliği kurulması konusunda öncü olmuş, İstanbul'a ‘oyuncak müzelerinin başkenti’ unvanını kazandırmıştır.

Şimdi ise gelin hep beraber müzemizi gezelim;

İlk olarak müzenin konumu çok güzeldir bulunduğu yere ulaşım o kadar kolay ki hiç zorlanmadan gidebilirsiniz. Güzel bir sokağın içerisinde bulunan 3 katlı tahta bir köşkün içerisinde konumlanmıştır. İlk olarak girmeden önce sizleri dışarıda bulunan zürafa ve hazır asker kuklaları gibi büyük kuklalar ile sizi karşılamaktadır. Daha içeriye girmeden önce insanı bir meraklandırmaya başlıyor. Acaba içerisinde neler var? Hadi gelin girelim içeriye. İlk önce içeri girdiğiniz zaman müze ücretli olduğu için jeton alıyorsunuz. Bizde tabi jetonu muzu aldık ama size burada bir hatırlatma yapayım dikkatli olun jetonu yerine sokması o kadar zor ki ama merak etmeyin ben size taktik vereceğim bir tarafından 2 çizgi var bir tarafında tek çizgi var şimdi 2 çizgi olan taraf sağ tarafa gelecek bir şekilde yerine koyarsanız jeton direk girecektir yoksa sizlerde bizim arkadaşlarımız gibi uğraşırsınız. Evet evet arkadaşlarım dedim çünkü biz tek gitmedik. 4 arkadaş beraber gittik. Bu konuda da komik olayımızı sizler ile başka bir blogumuz da paylaşmıştık onu hemen alt kısma koyacağım merak ederseniz oradan okursunuz. Sonra ise hemen içeriye girdik. İçerisi o kadar güzel tasarlanmış ki girer girmez böyle ''ya ben böyle beklemiyordum'' diyorsunuz. Sonra ise sakin hemen ilk kattan başlamayınız. En güzelleri her müzede gibi en üst katlar dadır. Bu da kısa bir dipnot olsun. Tabi hemen o tahta merdivenlerden koştur koştur en üst kata kadar çıktık.

Çıktık çıkmasına ama en üst kat meğersem çatı katıymış ama olsun orayı bile o kadar güzel değerlendirmişler ki bir eski bisiklet, televizyon, yarış arabası ve son olarak sallanan bir at vardı. Tabi bu arada biz hemen hızlıca koştur koştur çıktığımız için sanki yarış var bir an oraya girince kendimizi çocuk sandığımız için duvarlarda bulunan güzel hikayeleri ve yazıları görmediğimizi sonradan fark ettik.

Hemen duvarlarda bulunan yazıları okuduktan sonra odalarda bulunan o çeşitli oyuncakları gezmeye başladık. Odaların içerisinde; Uçaklar, Küçük Askerler, Gemiler, Küçük Bebekler, Uzay Oyuncakları, Bebek Evleri, Trenler, Arabalar ve Motorları gezdikten sonra ufak ufak hatıraları kalsın diye güzel resimlerini çektikten en alt kata kadar inmiştik. Son olarak alt katı da gezik den sonra 1-2 saatlik bir müze gezimizden sonra müzeden ayrılmıştık.

Sizi müze resimleri ile yalnız bırakıyoruz...  (Müzemize ulaşım için gerekli bilgileri İETT bilgilerini en alt kısma sizler için bırakıyoruz oradan bilgileri alabilirsiniz.)

Web Sitesi: https://istanbuloyuncakmuzesi.com/
Konumİstanbul Oyuncak Müzesi Konumu
Ulaşım: İstanbul Oyuncak Müzesine İETT otobüsleri Kadıköy'den kalkan ve Göztepe'den geçen 10B, 10S, 14ÇK, 17, 17L, 19F, 19M, 19S, GZ1, GZ2, ER1, ER2 numaralı belediye otobüsleri ile ulaşılabilirsiniz. 10B, 10S, 14Ç, 17, 17L, 19F, 19M, 19S numaralı otobüslerle ''Göztepe'' GZ1, GZ2 numaralı otobüslerle ''Tütüncü Mehmet Efendi Cami'' ER1, ER2 numaralı otobüslerle ''Erenköy İstasyonu'' durağında inmeniz gerekiyor. Sonra ise bir kaç adım ile müzeye ulaşabilirsiniz.
İstanbul Oyuncak Müzesi Ziyaret Saatleri: Hafta içi 09.30 – 18.00 arası, hafta sonu ise 09.30 – 19.00 arası ziyaret edilebilir. Müze Pazartesi günleri kapalıdır.

İstanbul Oyuncak Müzesi Anımızı okumak istersiniz;
Müzelerde yaşadığım komik olaylar...