Gezgin & Meraklı Eski Çarşı Bölüm 45


 Merhaba Nasılsın? Umarın iyisindir. Bu blogum da Gezgin & Meraklı kitabımızın yeni bölümünü sizlerle paylaşıyoruz. Umarın beğenirsiniz. İyi okumalar dileriz.

Emre: Şimdi gideceğimiz yer ise Eski Çarşı

Mustafa: Hep televizyonda izliyordum. Sonunda senin sayende gezmiş olacağım. İyi ki varsın beh. Sarılacaktım da şimdi kaza fln yaparız ne olur ne olmaz bela almayalım başımıza inince sarılacağım.

Emre: Ahah aman diyeyim öyle şeyler yapma.

Mustafa: Ahah merak etme yapmayacağım zaten.

Emre: Neyse yolumuz az kaldı zaten burada benim bir yerim var hep oraya park ediyorum yine oraya çekelim arabaları.

Mustafa: Hm olur neresi dersen oraya çekeriz.

Emre: Mezarlıktan sonra sola döneceğiz oradan dümdüz gideceğiz ileride.

Mustafa: Oradan da Hıdırlık Tepesine mi geleceğiz?

Emre: Evet aynen öyle

Arabaları Emre'nin her zaman ki park ettiği yere park ederek Hıdırlık Tepesine doğru harekete geçmektedirler.

Emre: Şimdi ki geldiğimiz yer ise Hıdırlık Tepesi

Mustafa: Biletleri neden sen alıyorsun? Sen hayırdır ya?

Emre: Ne ya Safranbolu'yu gezdirirken de mi sen vereceksin oha?

Mustafa: Evet knk farkındaysan Babam harcamamız için bayah para verdi bu paranın birazını harcamamız gerek harcamazsak kızar onun için bırak ben ödeyeyim nasıl olsa dolu paramız var yani lütfenn

Emre: Hayır olmaz ya öyle sen ona gezdirdin beni Safranbolu'da

O arada Mustafa Mete Abiye işaret ederek biletleri aldırmaktadır. Emre'yi lafa tuttuğu için farkında olmamıştır.

Mete Abi: Hadi geçin çocuklar.

Emre: Abi yaa ofofofo Musti ya sen var ya çok çakalsın biliyorsun dimi?

Mustafa: Evet biliyorum 😂😂

Emre: Birde evet diyor. Neyse hadi gelin bakın size hemen burayı da anlatıyım...

Hıdırlık Tepesi eskiden burada yağmur yağmadığı zamanlar yağmur duası yapılıyormuş. Bu gelenek şuan da devam ediyor. Bazen mevsimlerde yine dualar yapılmaktadır. Bunun haricinde burada 2 adet türbe bulunmaktadır. Ayrı olarak da tüm Safranbolu ayaklarınızın altında.

Mustafa: Hm bol bol resim çekelim. Şu büyük han gibi yer saray gibi orası neresi?

Emre: Orası Cinci Han oraya da gideceğiz.

Mete Abi: Şu tah en ileride ki sarı bina nedir?

Emre: Orası da Hükümet Konağı oraları hep gezeceğiz. Her yeri. İsterseniz şimdi kaymakamlar evini ziyaret edelim.

Mustafa: Olur hadi oraya da gidelim.

Emre: Bu Kaymakamlar Evi de çok eski bir konaktır. Bu konakta eski Safranbolu geleneksel kıyafetleri ve yemek kültürü odaları ve o zamanlar banyonun nasıl olduğunu ve eski eşyalar bu evde sergilenmektedir. Yukarılara çıkalım burada da Tur rehberi bizi gezdirecek.

Mustafa: Olur hadi gezelim.

Emre: Buranın bir odasının camından mükemmel manzara gözüküyor oradan da bir kaç resim çekmeden gitmeyelim.

Mustafa: Tm olur sen gösterirsin bize

Rehber ile beraber Kaymakamlar Evini gezdikten sonra aşağıda bulunan tarihi eşyalara göz atmaktadırlar.

Mustafa: Wowow bunlar ne böyle?

Emre: Eskiden kullanılan eşyalar bak tarağı gördün mü aşırı büyük. Özellikle tıraş makinesi bayah büyük. Hatta eskiden insanlar çok uzun boyluymuş biliyor muydunuz?

Mustafa: Evet onu belgeselde izlerken öğrenmiştim. Aşırı büyük ama cidden ya çok enteresan eşyalar var.

Hep beraber eşyalara göz attıktan sonra Cinci Hanına doğru yola çıkmaktadırlar.
_____________________

Bir somra ki durağımız Cinci Han ve Ailem ile tanışma...

Bu arada kitabımız ile fikir ve önerilerinizi aşağıda bulunan yorum kısmından bizlere iletmeyi unutmayınız. Sizlerin yorumları bizler için çok önemlidir. Tüm yorumları okuyoruz ve yanıtlıyoruz.

Instagram: emre432altinay

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.